Convert Fail PDF Kepada Word


Convert Fail PDF Kepada Word. Pada hari ini, Cikgu Press ingin berkongsi tutorial bagaimana ingin menukar fail format PDF kepada Word dengan beberapa langkah mudah. Apabila kita muat turun fail daripada internet, kebanyakkan format file tersebut dalam bentuk PDF. File disimpan dalam bentuk PDF supaya mudah untuk disimpan dan segala tulisan, grafik dan gambar tidak berubah kedudukan apabila dipindahkan dari satu komputer kepada komputer yang lain.

PDF is also an abbreviation for the Netware Printer Definition File. PDF (Portable Document Format) is a file format that has captured all the elements of a printed document as an electronic image that you can view, navigate, print, or forward to someone else

Berbalik kepada cara untuk menukar fail format PDF kepada Word secara offline, kita boleh menukar fail tersebut secara terus tanpa menggunakan apa-apa software spesifik. Untuk menukar fail tersebut, kita hanya perlu menggunakan microsoft word 2016 ke atas yang sememangnya ada dalam setiap komputer atau laptop.

Tutorial Convert Fail PDF Kepada Word


Langkah menukar fail PDF kepada Word telah Cikgu Press berikan berdasarkan gambar di bawah. Cikgu-cikgu boleh rujuk tutorial dalam gambar di bawah.







Semoga perkongsian tentang cara Convert Fail PDF Kepada Word ini memberi manfaat kepada semua. Semoga bermanfaat. Jangan lupa SHARE..


Previous Post Next Post